Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Toto spojení nemohlo dopadnout jinak, než extrémně dobře. Omar Rodriguez – Lopez a Cedric Bixler – Zavala, tedy hlavní tvůrčí motory MARS VOLTA, a baskytarový čaroděj Flea z RED HOT CHILI PEPPERS v jedné kapele. Za mě zatím jednoznačně nejlepší rocková nahrávka roku, která sahá hluboko do dřevních dob rock’n’rollu, blues a neopomíjí písničkářství ani pro omaro-cedrikovsky typickou emoční rozervanost. Vlastně už hranice, dané na jedné straně MARS VOLTA a na druhé poprockovou superstar, kterou jsou RED HOT CHILI PEPPERS, jednoznačně definují území, kde se tato čtyřka pohybuje.
Od akustických šmrdlaček s letní atmosférou typu „Drown All Your Witches“, které bezstarostně plynou kolem vás a vy máte tendenci si v potemnělé uličce za barem koupit matroš, co vás vystřelí k ještě větší omámenosti životem, až po ostře jedoucí špinavý rock’n’roll, v němž vás Cedrik zvedá svým hlasem ze židle. Přímo na něm miluji to, jakým způsobem tu pracuje s hlasem a jakou až omamnou auru tím dodává skladbám. V tomto ohledu Cedrik zraje jak víno a do svého hlasu dokáže vložit tolik různých výrazů, že se tomu nepřestávám divit.
To samé se vlastně dá říci i o Omarovi a Fleovi, kteří svoje prsty drží na uzdě a makají hlavně pro kapelu. Nečekejte pražcové dostihy a závody ve slepu. Vše se tu podřizuje silným skladbám a jedinečné atmosféře. Pokud si někde někdo z obou instrumentálních guru chce víc zadivočit, tak to dělá lehce podprahově, aby to příliš netlouklo do uší a neodvádělo pozornost od písničky jako takové. Basy většinou skvěle jedou s bicí soupravou a kytara riffuje se zvláštně bzučivým, leckdy i skřípavým zkresleným soundem nebo krystalicky zvoní zvukem, který zní jakoby na mexicko-texaské hranici znásilnili americké country.
Aby toho nebylo málo, ještě jednu osobu musím zmínit. Je jí Dave Elitch za bicí soupravou, který se krom MARS VOLTA poslední dobou angažuje i ve VIP kapele KILLER BE KILLED. Celá sestava v ANTIMASQUE je prostě složena z osobností, které na jejím debutu dokonale souzní. Možná tato deska není na první poslech, ale o to déle vydrží. Já přiznávám, že v ní jedu už několik měsíců a stále mě nepouští.
1. 4AM
2. I Got No Remorse
3. Ride Like The Devil's Son
4. In The Lurch
5. 50,000 Kilowatts
6. Momento Mori
7. Drown All Your Witches
8. Providence
9. People Forget
10. Rome Armed To The Teeth
nuz ked do seba narazia Omar a Cedric, vzdy to stoji za to... vysoko hitovy, lahko psychedelicky, prudko melodicky, ale hlavne jedinecne originalny rokec, ktory vas bude zarucene bavit dlho predlho...
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.
Fínsky melodicky death so štipkou blacku som objavil až tento rok, ale hrali mi v aute i doma celé leto. Ich siedmy album som teda privítal s rozkročenou náručou a oni ju naplnili po okraj. Nič prelomového, skrátka ich osvedčená kvalitka.
Třicet let po založení je HORNA ve formě. Starý kozel Ville Pystynen, nestor finské blackové scény, za to umí vzít. Ostrý vysypaný BM, halekavá finština a taky rock'n'roll. A skvělé nápady, třeba ústřední melodický motiv v "Hymni II" z hlavy nedostanete.
Hleďme, kolega Noisy deklaruje SACRILEGE. Inu, SARCASM jsou jati hluboko v deathmetalových devadesátkách (založeni 1990, reaktivováni 2015) a navíc mají i blackový "edge". Jsou tam i DISSECTION, jinak je to spíše standardní, ničím nevybočující deska.